Produkcja1
Produkcja2
Produkcja3
Produkcja4
Produkcja5

RTCD Wóz do wierceń rdzeniowych

  • opis ogólny
  • specyfikacja techniczna
  • galeria
  • Wóz wiertniczy (rdzeniowy) typu RTCD–18

    rtcd-wiertnica-rdzeniowa-20Wóz wiertniczy typu RTCD przeznaczony jest do wykonywania otworów poszukiwawczych lub odprężających w wyrobiskach nie węglowych i nie metanowych podziemnych zakładów górniczych.

     

    Wiertnica ta przewidziana jest do wiercenia rdzeniowego lub tzw. pełnym przekrojem. Wiercenie otworów w górotworze wykonywane jest metodą obrotową z przepłuczką.

     

    Umożliwia on wykonywanie równoległych otworów w przodkach o przekroju poprzecznym 30 m2 (ok. 6 m szerokości x ok. 5 m wysokości).

     

    Wóz ten wyposażony jest w dwustanowiskową kabinę operatora typu kapsułkowego, z systemem klimatyzacji i filtrowania powietrza, zabezpieczona pancernymi szybami i zapewniającą doskonałą widoczność.

     

    System hydrauliczny oparty jest na precyzyjnych rozdzielaczach sterowanych cyfrowo.

     

    Oznaczenie typu maszyny

    Wóz wiertniczy oznaczony jest typem:

    RTCD–18

    w oznaczeniu tym zawarta jest informacja o typoszeregu zastosowanego podwozia
    (RT–18), oraz wyróżnika głównego przeznaczenia (CD).

    Oznaczenie typoszeregu podwozia:

    RT–18

    gdzie litery RT (Ruda Truck) są oznaczeniem typoszeregu uniwersalnego podwozia maszyny górniczej natomiast liczba 18 jest wyróżnikiem całkowitej wysokości maszyny tj. 1,8 m wyrażonej w decymetrach.

    Wyróżnik głównego przeznaczenia:

    CD

    (Core Drilling) oznacza, że maszyna jest wykonana w wersji głównie do wiercenia otworów rdzeniowych oraz otworów technologicznych pełnym przekrojem

    rtcd

     

  • Wóz wiertniczy (rdzeniowy) typu RTCD–18

    Wymiary główne

     

     

    Długość całkowita

    [mm]

    12 300

    Szerokość maksymalna

    [mm]

    2 530

    Wysokość z daszkiem ochronnym

    [mm]

    1 800

    Promień skrętuwewnętrzny

    [mm]

    3 742

    Promień skrętuzewnętrzny

    [mm]

    6 492

    Prędkości jazdy

     

     

    I bieg

    [km/h]

    5

    II bieg

    [km/h]

    13

    Liczba przewożonych osób

     

     

    Kabina operatora + pomocnik

    [osoby]

    2

    Układ jazdy

    Silnik spalinowy Diesel

     

     

    Typ

    R 756 IE3

    Moc silnika przy 2300 obr/min

    [kW]

    105

    Moment maksymalny przy 1400 obr/min

    [Nm]

    500

    Liczba cylindrów

    6

    Układ przeniesienia napędu

     

    Zmiennik momentutyp

    Clark C 272

    Skrzynia biegówtyp

    Clark RT20300–111

    Most napędowy(przedni i tylny) typ

    Clark-Hurth 176HD

    Układ roboczy

     

    Wysięgnik TB-07

    teleskopowy, wysuw 750 mm

    Rama prowadnicza DF-17 z chwytakiem żerdzi,

    skok wiertarki 1,75 m

    Wiertarka RDR

     

    Zakres obrotów

    [obr/min]

    [obr/min]

    I bieg – 0–500

    II bieg – 0–1000

    Moment obrotowy

    [Nm]

    [Nm] przy 28 MPa

    I bieg – 0–700

    II bieg 0–700

    Chwytak żerdzi

     

    Max. rozmiar żerdzi

    [mm]

    78

    Max. przelot bez szczęk

    [mm]

    120

    Siła zacisku

    [kN] przy 21 MPa

    70

     

    Specyfikacja techniczna

Copyright © BH Ruda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Polityka plików "cookies"